Cinta ILAHI Cinta Utama

Tuesday, August 14, 2007

Aku Masih Di Sini....

Aku masih disini,
Mengutip mutiara-mutiara berharga,
Buat bekalan dunia dan alam sana,
Perjalanan ku ini masih jauh,
Masih banyak yang perlu ditempuh...

Disini juga,
Aku masih setia dengan gelaran Azhariah,
Namun bukan itu yang ku mahu,
Keizzahan ilmu itu yang ku cari,
Agar dapat jadi panduan untuk semua...

Di bumi ini,
Banyak mengajarku erti kehidupan,
Suka,duka,kecewa,airmata,
Semuanya sebati menjadi satu,
Buat insan yang bergelar anak dagang di rantauan seperti aku...

Disini,
Aku akan tetap bertahan,
Dari segala tohmahan dan dugaan,
Kerana ku tahu,
Aku tidak berseorangan,
Bersama murabbi dan murabbiah yang cintakan kebenaran,
Untuk melihat ISLAM kembali gemilang....

Ya Rabbi...
Ya Ilahi...
Hanya Engkau Yang Memahami,
Hanya Engkau Yang Mengetahui....