Cinta ILAHI Cinta Utama

Wednesday, June 10, 2009

Catatan 2

Cuti baru2 ni...maksud saya dua tiga hari yang lepas....sahabat baik saya bercuti di rumah saya.....pagi tadi baru dia balik..hope dia bacala catatan saya ni..hehehe....sahabat baik yang saya maksudkan ialah sharifah atau saya panggil dia ifa..al-kisahnya ifa datang bercuti ngan family dia di Pulau Perhentian...tapi ifa tanak pi sana...dia nak pi umah saya....disebabkan kat rumah saya takde perempuan....hanya saya sorang je...jadi dia ikut kemana saja saya pergi...kesian dia...dia ikut saya pi belajar kereta,dia ikut saya pergi kerja,kesian dia...saya nak cuti tak dapat.....bayangkan bila pensyarah pi mahkamah syariah...semua dia nak tanya..huhuhuh...saya bawa dia masuk dewan perbicaraan....dia cakap banyak ilmu dia dapat kat mahkamah syariah...dan dia cakap dia tak boleh keje kat mahkamah syariah because terlalu banyak "penderitaan" disini...yelah dengan pelbagai kes rumah tangga dan sebagainya...kena kuat....saya pun dapat kongsi ilmu dengan ifa...2 orang sahabat dengan 2 bidang kerja yang berlainan....bila bertemu macam2 boleh kongsi....ifa ni jenis terlampau peramah...saya jenis suka mendengar dari bercakap....so..memang kenala tu...ifa ko jangan marah den yo...pepun...thanks temankan den dalam dua tiga hari ni...jangan sedih2...anggap semua yang berlaku ada hikmahnya....dan kita kena ingat....masih ramai yang menderita di luar sana yang memerlukan pembelaan...penderitaan kita sikit je....oklah...sampai sini saja coretan saya ....