Cinta ILAHI Cinta Utama

Friday, February 15, 2008

Sanah Helwa Ya Jamilah....

Hari ni hari jadi diriku.....peningkatan umur bermakna semakin dekat menuju DIA...bila fikir2 balik..amal apa yang hendak dibawa..kebaikan apa yang hendak dibawa....terasa diri begitu kerdil....
Hari ni tak pergi mana2 pun...hanya lepak2 dirumah...terlalu terkenang pada arwah mak...yang melahirkan diriku pada tarikh keramat ni....biasanya arwah yang selalu mengingati tarikh ni.....lepas tu mesti tanya saya nak apa...mmm..moga rohnya dicucuri rahmat....

Malam tadi....dikejutkan dengan 'surprise party' oleh ahli bait...syukran jazilan kawan2....dengan kek yang comel...hehehhe..terkejut juga bila mana salah seorang kawna saya cakap ada kawan nak jumpa saya kat luar..masa tu pukul 12 tengah malam lebih...dalam hati terfikir gak sapalah nak jumpa saya tgh2 malam ni..nak bukak pintu teragak2...bila2 bukak rupa2nya 2 orang lagi kawan saya tengah pegang kek....Ya ALLAH..terharunya...cuba berlagak kuat supaya air mata tak terhambur keluar...hehhe..sensitifla minah ni...lepas acara bergambar...mereka suruh saya baca doa selamat sebelum potong kek...dalam hati..kuat ke nak baca doa ni...takut2 nanti banjir...tapi ..alhamdulillah.....

Hari ni...entahla...kenapa kesedihan tu selalu membelengu jiwa....cuba pujuk hati dengan mendengar bacaan Quran....alih-alih tertidur...sedar2 bila kawan Arab datang untuk mengajar saya B.Arab..perbualan dalam B.Arab Fushah dan Ammiah....kelas yang tertangguh tahun lepas...

Semalam...buat majlis bacaan Yasin..untuk arwah mak dan juga adik..sebenarnya majlis tu jiran saya yang nak buat untuk arwah ayahnya...tapi saya kongsi dengan beliau...sebab nak niat nak buat tu dah lama...tapi tak terbuat...alhamdulillah...majlis berlansung dengan lancar...majlis tu buat dirumahnya yang bertentangan dengan rumah saya...moga mendapat keberkatan ...insyaALLAH......

Doakan moga ALLAH bagi saya kekuatan.....