Cinta ILAHI Cinta Utama

Monday, May 29, 2017

Mengharapkan Sesuatu Yang Lebih Baik.

Alhamdulillah...Kita berada dalam bulan Ramadhan Al-Mubarak ,bulan yang penuh keberkatan ,keampunan dan kerahmatan . Hari ni dah 4 Ramadhan , sekejap je masa berlalu meninggalkan kita . Tahun ke 12 berpuasa dan beraya tanpa arwah mak tersayang. Moga mak dijaga ALLAH dengan sebaik-baiknya . Amin ya Rabb . Juga tahun ke 3 aku beraya tanpa dia . Moga ALLAH bagi nur , cahaya petunjuk pada dia ,kembali ke jalan yang lurus dan menjadi seorang Muslim yang bertaqwa . Aku begitu rindu dengan kenangan lalu yang begitu mengusik emosi . Namun aku redha dengan percaturan ALLAH terhadapku .

    Hidup ini sememangnya tidak akan sunyi dari ujianNYA ,namun aku berharap agar aku mampu menempuh setiap ujian yang datang ,terus berjalan dan tidak sesekali jatuh tersungkur . Moga ALLAH kuatkan aku ,tabahkan aku dan cekalkan aku . Hidup di dunia yang fana' ini sememangnya tidak mudah .Aku akui itu .Ujian aku baru sedikit . Ramai lagi yang diuji dengan bermacam perkara yang tak terduga. ALLAHU .Moga aku tidak diuji dengan perkara yang tak mampu aku pikul .

    Aku cuma mengharapkan kebahagiaan dan ketenangan hidup , ada yang mengasihiku dan menyayangiku , ada zuriatku sendiri dan aku berjaya dalam semua yang aku ceburi . Aku juga mengharapkan agar abah , aku dan adik-beradik dikurnikan kesihatan yang baik , panjang umur dan  luas rezeki . Aku tidak akan berputus asa untuk doa dan doa . 

         Harapanku juga moga ALLAH menjaga aibku , menutup segala cacat cela ku , supaya aku tidak dimalukan , tidak diaibkan .

Ya ALLAH...Makbulkan segala doaku ..Berikanlah aku kesempatan untuk mengecap nikmat bahagia , membahagiakan abah dan adik-beradikku juga . Aku teringi untuk melakukan umrah bersama- sama seluruh ahli keluargaku . Mohon ya ALLAH ,luaskan rezekiku .